tisdag 3 mars 2009

Yrväder

67 cm och 6,7 kg stor/liten är vår skrutta nu. Fortfarande rejält under kurvan, men det tar sig. Rådgivningstanten skrattade gott åt Iris då pyret hasade omkring på golvet och råddade överallt, tuggade på sladdar och drog ner precis allting hon kom åt.Då hon låg på bordet där bebisarna ska mätas så svängde hon sig blixtsnabbt på mage och drog ner två stora planscher från väggen. Där stog vi två personer med full koncenration på henne och ingen av oss hann stoppa henne. " Tur att du har unga föräldrar lilla damen" sa tanten. Det går undan här hemma nu också, idag sprang jag iväg på wc:n i 2 sekunder och då jag kom tillbaka låg Irishjärtat med en tändsticksask i ena handen och en tv-sladd i andra. Jag fattar inte hur hon hann åla sig till spisen , hämta tändsticksasken, vända tillbaka över hela vardagsrummet för att hämta sladden. Vi får nog börja babyproofa här hemma nu. Men det är jätte roligt med lite liv och rörelse här på Baggränd 2 , dagarna bara flyger iväg och hon har blivit så stor helt plötsligt. Tur att Iris Busterkusin anländer snart så att vi får en riktig skruttig bebis att ha i famnen, Iris bara krälar ur famnen då man vill mysas med henne.
Iris sover, V är och tränar så jag ska passa på att städa det sista här hemma och sen skulle det vara kul att baka något. Fick föressten en massa indiska recept av Iris farmor så familjen lustig kan vänta sig en indisk middagsbjudning så fort jag hunnit testa recepten själv först. Kirsti-prick och magdansoutfit obligatoriskt. Det tog då allt en himla tid att leta efter alla kryddor vid citymarket idag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men roligt är det med alla framsteg! :) Imoron ska vi till rdg, läkardags, så då är det ju vägning och mätning också!

Anonym sa...

Haha, ja ska öva lite i smyg i Vasa på magdansen!

Anonym sa...

Haha, ja ska öva lite i smyg i Vasa på magdansen!

Anonym sa...

Jag ser speciellt fram emot magdansen! :)

Anonym sa...

Jag ser speciellt fram emot syster 2:s magdans. Haha.