lördag 7 mars 2009

Lördag

Dagen har gått jätte fort, igen. Jobbandet gick fint , vi hade en väldigt trevlig förmiddag. Väl hemma möttes jag av en strålande glad dotter. De föregående dagarnas gnäll och oroligheter var helt utbytta mot glada miner och skratt. Underbart! V åkte till Lepplax för att bygga lite och Iris hittad på en ny lek. Hon tog en brödkorg i handen, vrålålade sig till närmaste (ständga) dörr och slog brödkorgen i dörren allt vad hon orkade medans hon skrattade som besatt. Sen efter några minuter av detta vrålålade hon vidare till nästa dörr och upprepade samma procedur. Emellanåt stötte hon på gosan på golvet så då stannade hon och vilade och gosade en stund. Hon är så fin och så rar och så bra på alla sätt vår Ballerina Körsbärskvist. Sitter man på golvet då hon leker kommer hon nu som då dit ålande och lägger ner huvudet i ens famn och suckar lite lätt. Vem smälter inte då?!
Ikväll har jag oh V sett film och ätit pizza (belöning efter en väldigt lång promenad) och nu ska jag bara duscha och sen krypa i säng. Ny jobbdag imorgon och sen åker V.Känner mig som en barnrumpa ungefär som fasar för att vara ensam hemma några dagar, men faktum är det att jag är väldigt dålig på att vara ensam längre stunder. Jag behöver få prata och umgås med vuxet folk och jag behöver någon som uppskattar min mat, som kan slänga in papper på wc:n om det tagit slut och jag behöver absolut någon som håller om mig på nätterna. Jag kan säkert träna upp Iris gällande wc-pappret men resten får jag nog lösa på annat sätt. Kanske får jag låna Pias bodyguard ;)

Inga kommentarer: