fredag 20 mars 2009

Full rulle

Vi har haft en stökig dag på Baggränd 2 idag. Hittills iallafall. Iris var vaken med 30 minuters mellanrum hela natten, ibland grät hon, däremellan skrek hon för kung och fosterland och sen skrattade hon lite. Sen vaknade hon 05.50 men då smög V upp och tog upp henne för att äta gröt så då jag vaknade kl 8 var jag helt panikslagen, V var borta och det var tyst från Iris rum. Sen hittade jag dem båda i V´s kontrot, V jobbade ch pratade i telefonen och Iris jagade en vattenflaska. Jag har världens bästa sambo och fick därför stiga upp helt utvilad och redo för dagen.
Iris har avritjätte nöjd hela förmiddagen men om hon annars kör på 100 hela dagarna har hon varit uppe i 275 idag. Hon är SÅ snabb. Hittills har hon klättrat upp och in i bokhyllan 6 ggr, ätit aska, diskmedel, papper, diverse torkade livsmedel och senap. Hon har hittat precis varje eluttag i vårt hus men som tur är har V redan satt i proppar så hon kan inte skada sig. Hon har klättrat upp på dammsugaren och trillat ner igen på andra sidan. Hon har ställt sig upp på knäna vid soffan och trillat rakt bakåt. Hon har öppnat alla köksskåp och fått ut 4 kastruller och en massa tupperware prylar för att sen kunna spy på precis alla. Hon har fastnat under vår säng och klämt sig själv i wcdörren. Det bör väl tilläggas att både jag och v har varit hemma idag, alltså har hon haft två vuxnas uppmärksamhet hela dagen och ÄNDÅ hinner hon emd så mycket. Jag kan inte ens tänka mig hur ni tvillingmammor har det?! Nåja, hon är ju frisk och livlig och det är vi verkligen tacksamma för. Dessutom är hon jätte gosig och klänger fast sig i byxbenen om hon vill upp i famnen och gosa lite. Underbara barn :)
Sen har jag också ställt till med en del själv , jag tappade en stor skål och fick en glasbit rakt genom nagelbandet och in UNDER nageln. Det sprutade blod och Iris passade ju förstås på att bajsa världens största lass som skulle bytas precis just då. Plåster hittade jag förstås inte så silvertejp fick duga men Iris kläder blev blodiga ändå. Nåja, sånt går att tvätta. Och jag antar att det ska komma dagar då man känner sig helt otillräcklig som förälder, och vi kan ju inte knyta fast henne i babysittern heller direkt. Hon ska väl upptäcka allt möjligt och omöjligt och det kommer inte alltid att gå smärtfritt. Sånt är livet.
Nu sover vårt yrväder och V tränar, själv ska jag röja upp det mesta härhemma förän jag åker till jobbet,14-22 står det på schemat idag. Ha en bra dag och en fin helg alla läsare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som om ni haft fullt upp idag! :) Är man tvillingmamma så vet man inte av annat, man finner sig i det och gör det bästa av situationen, och jag tycker inte att det egentligen är så speciellt jobbigt, just nu är det superkul, för mina tjejer har så himla roligt med varann och gör sen nya upptäckter och framsteg varje dag att man blir alldeles rööörd!

Trevlig helg till Er med!