måndag 2 mars 2009

GAP-kids

Vi kan väl inte skylla Iris dåliga nattssömn på månen,jag förstår mig inte på vår dotter ibland. Först sov hon 12 h i sträck utan at vara vaken en enda gång, 3 nätter efter varandra. Nu har hon i 2 nätter vaknat åtminståne 1 gång/halvtimme hela natten igenom. Hon verkar inte ha ont någonstans, hon är inte hungrig och blöjan är inte våt. Hon är inte förkyld och hon har lagom varmt. Ändå är gnyr hon ynkligt och två sekunder efteråt är hon den gladaste ungen i stan. Nåja, vi hoppas på en bättre natt nästa natt.
Hade ju hoppats på lite sol idag men det ser inget vidare ut på den fronten. Tur att vi har solsken inne iallafall för Iris är så glad så glad idag. Hon vaknade redan 5.45 och ville stiga upp så då fick hon komma i vår säng och leka en stund medans vi vilade ögonen lite. Tydligen märkte hon att vi inte gav henne uppmärksamhet för hon låg där mellan oss och ropade IIIIIIIIIIIHHHH IIIIIIIIHH i sin ljusaste stämma (och den är ljus, trust me) medans hon slog oss i ansiktena med en slickepott. Livet med en bebis i huset är så härligt, det behövs inte mycket för att få en att le och uppskatta varje bebisdag vi får med henne. Snart grälar vi om hemkomsttider och oanständiga klädval.
Nej nu ska jag klä på mig och packa skötväskan. Vi ska promenera in till stan i snövädret och hälsa på F och J. Ska äta lunch först dock, åt chips och kanelbullar till frukost. Ser på Rachel Ray samtidigt där de har besök av GAP-kidsen och jag blir så upprörd. Föräldrarna fick skicka in foton på sina barn och sen valde GAP ut ett tjugotal finalister ur högen av 800 000 bidrag. Sen fick man rösta på GAPs hemsida vilka barn som var sötast. Det var alltså barn under ett år och upp till skolåldern. Vinnarna blev sen de nya GAP-kidsen. Sjuuuukt om man frågar mig. Vad säger man åt sin 6-åriga dotter så hon fått för lite röster för att gå vidare i tävlingen, "Tyvärr lilla gumman, det amerikanska folket tycker inte att du är tillräckligt söt." En halv miljon sjuka människor röstade sen fram de fyra vinnarna.Man kan ju undra hur många av dem som var pedofiler. Usch, jag blir som sagt väldigt upprörd, stackars barn.

Inga kommentarer: