måndag 23 mars 2009

Måndag igen

Nåja, nu hinner jag blogga lite. Iris är fortfarande sjuk. Det verkade väldigt lovande imorse men nu ikväll har hon varit trött,irriterad och väldigt snorig igen. V som tagit hand om henne hela helgen då jag jobbade har också blivit sjuk stackarn. Han är så hängig och ynklig, det är inte lätt för karlar att åka på en förkylning.
Hur som haver så sov Iris ganska bra inatt ändå, men halv 6 skulle vi absolut stiga upp för då var det inte roligt att ligga i sängen längre. Hon luktade som en enda stor vitlök Irishjärtat för saltdropparna hjälpte inte så bra mot nästäppan så vi körde oldschool med vitlök bredvid sängen inatt. Det hjälpte faktiskt! Lekt har hon gjort iallafall, om än lite väl våldsamt och irriterat. Vi gick en lång promenad med sittdelen till vagnen så att huvudet inte skulle vara så långt ner. Det gillade hon skarpt och kämpade enda in till det sista för att inte somna. Men usch ändå för dethär vädret! Det ser ju så vrigt och fint ut men sen då man kliver ut genom dörren är det svinkallt. VAR ÄR VÅREN?!
Nu sover Iris och V har däckat i soffan. Vi har kalasat i Purmo ikväll och firat Vs lillebror till hans 16 år. Jag hade bakat en supergod citronpaj som vi hade med oss och Iris badbalja följde även med så hon fick bada där. Nu ska jag städa lite och ladda upp med grönsaker och dipp till Familjen Annorlunda.Jag hade tänkt åka på ett riktigt svettigt träningspass ikväll men jag har huvudvärk och halsen irriterar så det är väl bäst at stanna hemma om jag också håller på att bli sjuk...

1 kommentar:

Jenni sa...

Du har fått en blogg-award hos mig :) --> jennimaatta.blogg.se