tisdag 24 mars 2009

Inget sammanhang

Iris sov så bra inatt, för första natten på länge sov jag riktigt djupt. Då Iris vaknade kl 1 hade jag ingen aning om var jag var. V pratade i sömnen och Iris var lessen och hade näsan full med snor. Ringde till HVC-jouren idag men de hade inte någon läkartid till Iris före imorgon, så då ska vi nog åka dit och kolla hennes öron. Hon har varit så gosig idag, en riktig famnbebis. Det resulterade i en hel massa nersnorade kläder men det gör inget. Syster 2 var in en sväng på lunch och sen åkte jag till jobbet. Visst är det lite ledsamt att lämna Iris och åka iväg och jobba men det är ju viktigt att hon och V får vara på tumis också, och jag är nog en gladare mamma om jag får lite omväxling nu som då. Och lite extra cash skadar ju aldrig. Plus att jag trivs så otroligt super bra på mitt jobb, det ska man vara tacksam för.
Nåja, hur som haver. Imorgon ska jag och Iris åka till Lepplax och koka älgkött åt henne. Hon får ju inte äta nötkött så då kör vi på älgkött istället. Och batat, hon är en riktig trend-bebís vår dotter. Ljuvlig är hon också, det går inte att beskriva hur fantastiskt otroligt underbar hon är. Och moderskänslorna sen! Efter 100 dåliga nätter och minst lika många gnäll och skriktimmar och inte en lugn stund utan att hon hyperkryper runt och bökar skulle man ju tro att någonstans i någon vrå av en skulle man vara irriterad eller åtminståne lite uppgiven men det har aldrig hänt. Skulle det vara någon annans barn hade man väl flippat för länge sen. Det är så roligt att vara mamma och det ska bli underbart att få utöka familjen lite också. Iris kanske inte gillar det så mycket dock för hon är nog väldigt bortskämd, surprise surprise.
Irishjärtat har föresten börja ha en väldans massa ljud. MAMAMAMAMAMA är tydligen favoriten för det ropar hon oftast. Det här inlägget blev väldigt flummigt men är man trött så är man. Nu ska vi se färdigt på House, äta varma smörgåsar och sen krypa ner under täcket. Tänk att det är onsdag imorgon, redan.

1 kommentar:

Anna sa...

Ska ni få tillökning eller missuppfattade jag nåt? :)