söndag 29 mars 2009

Ingen miljonvinst

Iris är väääääärldens duktigaste bebis, hon sov hela natten inatt. 11 timmar utan så mycket som ett ljud från hennes rum. Jag är så jätte glad att jag gick med på Vs förslag att flytta vår dotter till eget rum. Det har verkligen gynnat oss alla! Mamma och pappa sover bättre och Iris sover definitivt bättre då hon får sova i ett eget, tyst rum. Vackert så , vackert så. Jag skulle aldrig kunna sova med henne i sängen, hon rör sig så otroligt mycket och så skulle jag vara livrädd att rulla på henne. Men, alla är vi ju olika.
Iris vaknade kvart före 8 idag, tacka vet jag sommartiden. Hon fick en flaska välling och gosade i vår säng en timme före vi steg upp. Sen fixade jag en fin frukost sålänge V sov vidare. Nybakat bröd, färskpressad appelsinjuice, ägg och frukter. Sen då vi satt oss ner kommer svärmor på besök, så då fick hon joina vår romantiska frukost. Kalasande har vi hunnit med idag också, och nästa fredag är det nästa födelsedagsbarn i familjen Lustig som ska firas. Mitt fadderbarn e fyller hela 2 år!
Nu sover lilla tösen sött och V jobbar. Själv ska jag ta ett power yoga -pass på vardagsrumsgolvet , träningsdvd:er är väl Guds gåva till mammor, iallafall i träningsväg. Sen ska det bastas och mysas i soffan. Jag fick världens energikick d vi kom hem från kalaset så jag har städat vårt hem riktigt fint så då är allt mycket roligare. Imorgon blir det en hemmadag, en sväng via Jysk borde vi hinna med och köpa en mörkläggningsrullgardin åt Iris. Hon är som mor sin och sover bäst när det är mörkt som i graven.



Föresten så drömde jag inatt att Iris fick småsyskon, ett tvillingpar. En pojke som hette Edvin-Alexander och en flicka som hette Victoria Ida-Marie. De var pyttesmå och alldels skalliga och skruttiga. De sov i varsin Kela-mammalåda som vi skuffat in i bokhyllan och jag ammade varje natt till kl 4.

1 kommentar:

Pia sa...

haha, vilken dröm! :)

Ingen miljonvinst hit till Molpe heller... :(