söndag 1 mars 2009

svenglish

Fick en fråga här på bloggen för en tid sen hur vi gör med språket här hemma hos oss numera. V pratar naturligtvis english med henne för det är ju hans modersmål. Själv pratar jag irriterande babyspråk som t.om. Iris tröttnat på. Fin vink tjejen. :)
Jag och V såg en film just, lite children of men-inspirerad. Inte vad jag föredrar alltså. Nästa gång får jag välja och då blir det nog något mer romantiskt och mysvänligt.
Imorgon ska V jobba igen och Irishjärtat och jag ska bara vara hemma tror jag. En riktig långpromenad skulle sitta fint så hoppas att det blir lite varmare väder än de vi hade idag. F och lilla J borde vara hemma från sitt sportlovsfirande på annan ort och vi har inte träffat dem på flera veckor så det skulle ju vara kul att få se dem igen. Hämtade föresten mina grejer från loppis idag och dedär (enligt mig) hemska tygblöjorna man får i mammalådan sålde slut meddetsamma. Ett litet tips åt de som vill slippa sina ur skåpen. Nu har dessutom Toys4fun i Jakobstad börjat med ett eget barnloppis så det är ju perfekt att sälja urväxta kläder och leksaker där.
Iris har gjort stora framsteg i framdragandets konst även idag och tog sig dessutom upp i stadig krypställning, men det var nog mest i misstag. Hon är allt annat än lugn och sansad vår dotter. Vet någon om det är fullmåne pågång snart föresten? Iris ligger och fnittrar i sängen med jämna mellanrum fast det är många timmar sen hon somnade...

Inga kommentarer: