fredag 13 mars 2009

Äntligen fredag

Nu har jag färdig pumpat.Åh vad skönt det var att riktigt få svettas å bli dödstrött, sånt gillar vi. Idag är det då fredag och Iris är glad och nöjd. Hon sov dessutom ganska bra inatt, sånt gillar vi också. Hon har ätit superbra de senaste dagarna också och det underlättar ju väldigt mycket att inte behöva ställa till med en hel cirkus bara för att få i henne några skedar pure.
Ikväll ska V och jag på datenight, det blir god mat och film. Iris ska hälsa på sin moror och morfar sålänge, så får hon somna där och flyttas över till bilstolen sen. Tyvärr så är min garderob allt annat än nyligen uppdaterad så vad väljer man, för stora mammajeans och en halvsjabbig tröja eller en pre-Iris klänning som sitter åt väldigt tajt på väldigt fel ställen. Sen finns det ju förstås de nerspydda altenativen också.
Nåja, roligt ska det bli hur som helst. Man behöver lite ensamtid med varandra och bara ha roligt och ta hand om varandra. Ännu en sak vi gillar. Imorgon ska jag skaka loss på Afro Power Dance på sportis gym och V bara skrattar ännu för detdär med rytmer och naturligt flow är inte riktigt min grej. Men det lkät kul, så varför inte. Dessutom ska man dansa barfota och redan det måsta ju vara värt ett försök, jag hatar skor och strumpor. Nåja, nu ska jag titta på Brad Pitt som gästar Oprah ch strecha lite på golvet med Iris. Hon gillar det skarpt och hjälper till altl vad hon orkar, älskade barn. Ha en bra helg!


Iris äter sin morgongröt, nam nam.

Inga kommentarer: