fredag 6 mars 2009

Lägesrapport

Här har vi sovit lite bättre inatt. Iris har varit vaken endast en gång/timme så det var ju framsteg iallafall. Jag somnade tidigt och V satt uppe och fixade lite pappersjobb några timmar så han hade Irisjour då så jag fick sova. Det var väldigt skönt. Kl 6 var hon sååå pigg och skulle absolut stiga upp men vi vägrade så då somnade hon och sov till 8. Duktig tjej.
Nu på morgonen har hon bökat och stökat som vanligt. Lyckades få upp dörren till städskåpet och nästan få hela dammsugaren över sig. Mamman här på Baggränd 2 kommer att få en hjärtatack om hon fortsätter i denhär takten. Om hon är såhär kvick redan nu, hur ska det då bli då hon kan krypa och gå. Nåja, det är ett senare problem.
Idag ska jag jobba, 13.30-21.30. Längesen jag jobbat sist så det ska bli riktigt roligt. Sen jobbar jag 7-15 både lördag och söndag också. På söndag åker V till Helsingfors och ska jobba där till onsdag eller torsdag. Jag kommer att sakna ihjäl mig men det är ju bara några dagar.
Nej nu ska jag diska flaskor och äta frukost. Jag inbillar mig att huvudvärken ska ge med sig efter en kopp kaffe men jag börjar inse att det lär nog inte hända. Nåja, huvudvärk kan man leva med. Såg ett program igår om sjuka barn och det fick mig nog att akta mig för att klaga över små krämpor. Jag ser lite lustig ut bara som kisar hela tiden, jag ser lite Tyra-wannabe ut, men det är ju ganska tjusigt det också. Ha en bra fredag!

Inga kommentarer: