söndag 15 mars 2009

Städa städa

Nu sover Iris och lugnet råder åter på Baggränd 2. På tal om Baggränd 2 så hände en lite rolig grej här om dan. Iris hade svårt att få sömnen så jag stod ute på trappan och drog vagnen fram och tillbaka ganska länge. Så kommer 2 damer modell medelålder gåendes förbi och tittar på vägnamnskylten som är riktigt vid husknuten till vårt hem. Sen säger den ena : Titta,Baggränd 2, här bor ju Fina Ballrina! Lite lustigt.
Nu har jag har spinnat klart för idag och samma procedur uppreas varje gång. Jag dör 2 gånger under passet av ren utmattning och upprepar ett mantra för mig själv hela timmen, det här var sista gången jag gör det här, det här var sista gången jag gör det här. Sen sitter man där på den obekväma sitsen nästa vecka ändå. Efter en varm dusch och en supergod ägg-räk sallad med tzatziki så känns det väldigt bra ändå. Nu närmast ska jag skura köksgolvet för hela kannan med Iris sojamjölk åkte i golvet så nu är det väääldigt kladdigt. Iris satt i matstolen då olyckan inträffade och fick mjölk i hela ansiktet men hon bara skrattade så ingen skada skedd. Det gick lite sisådär att få bort all olja ur hennes hår vid i badet ikväll så hon lämnar fortfarande flottiga spår efter sig. Det resulterar bla i att hon samlar på sig ganska mycket saker i håret som bara liksom fastnar på vägen. En massa damm och små gurkbitar och ett majschips har rensats bort idag. Men skorvet fick vi bort iallafall och det var ju meningen med det hela. Nåja, nu ska skursakerna fram...

1 kommentar:

Anonym sa...

Fick mej ett litet skratt, saker som fasnar i Iris hår ;) Men detdär med olja skulle vi också måst göra, igen.