torsdag 26 mars 2009

Lördagkväll i all ära, men...

Jag blir så frustrerad på blogspot då det aldrig fungerar att lägga in bilder i bloggen. Det är ju mycket trevligare att läsa om det inte bara är text hela tiden, men vad kan man...
Iris sov ganska dåligt inatt så jag var allt annat än pigg då hon låg i sin säng och skrattade kl 6. Som den supersambon V är så steg han upp blixtsnabbt och jag fick på så sätt sova vidare en timme. Underbart! Irishjärtat har lekt som en lekmaskin idag. Allt har varit spännande och intressant, och hon har hunnit med massor av bus till mammas förskräckelse. Men det är väl normalt som förstagångs förälder att bli lite förskäckt och noijig då ungen kryper och kliver överallt med skarpa golv under. Skulle V få bestämma skulle vi klä in hela golvet i skummgummi, han är nog allt underbar min vän.
Promenerade en timme i det vackra vädret på förmiddagen. Hämtade ett paket på posten och köpte en bukett tulpaner. Skruttan satt bara och tittade och skrattade i vagnen fast hon skulle sova. Sen fortsatte hon sitt lekmaraton här hemma medans jag bakade och städade. Hon har lekt i alla rum och pratat och ropat hela tiden. Med jämna mellanrum har hon kikat in i köket för att se att jag är där, skrattat, vänt sig om, kravlat tillbaka och fortsatt sin lek. Det känns riktigt som om jag har sällskap här på dagarna nu. En människa att kommunicera och umgås med. En ljuvlig liten människa.
Ikväll har mor och far varit hit på indisk middag, svärmor skulle nog gråta blod om hon viste hur jag slaktat hennes såååå goda rätter och gjort några ynkliga grytor som smakade allt annat än hennes. Men, övning ger färdighet. Nu sover Iris djupt och V åkte över till en vän på en kaffekopp. Själv ska jag ha hemma-spa. Fotbad, hårmask, ansiktsmask står först på schemat. Sen ska jag lacka naglar och färga ögonfransarna. Bara för att man är en hemmamamma behöver man ju inte se ut som världens äckligaste degklump. Sen ska jag tända en brasa och ta med en god bok och en filt i soffan. Vardagskvällar är så underskattade.

Föresten, har någon tips om var man hittar en "rapahalar" i st 74? Iris har en jättefin vårhalare men den är nog för fin för att ha här på gården bara då hon ska böka runt. Gärna begagnad och billig. Maila mig på alexandrastenman@hotmail.com om du har en du vill slippa. Thanks.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Småungar som ska böka runt där ute ska ha på sig en urtvättad vinterhalare som inte är för varm, och ett par galonbyxor över. Vi har ett par mörkblåa, om du vill ha. Stövlar med sockor i håller fossingarna varma o torra.

Anonym sa...

Å pussa Iris från oss! Det tänkte jag glömma. Vi är så snoriga ännu att det passar bäst med en virtuell puss.