måndag 9 mars 2009

Tidig väckning

Ja, imorse 05.00 var vi (läs:Iris) väääldigt pigga och vi (läs:Iris) ville så gärna stiga upp. Men vi har ju hunnit med mycket idag, så det gjorde nog ingeting att Irishjärtat var extra morgonpigg. Vi har städat och grejat och bytt till nya lakan i sängarna. Sen tittade vi på lite sex and the city och åt frukost.
Ett besök till J och lilla A har vi cokså hunnit med. Han var så fruktansvärt söt! Och liten också förstås, jag kan ärligt talat inte minnas att iris skulle ha varit sådär liten. Hon verkade om möjligt ännu mer bökig och stökig än vanligt nu då man fick träffa en liten skrutt som bara sov och knorrade lite nu som då. Babysjuk blev jag ju förstås, och jag tror nog att Iris väldigt gärna skulle vilja ha en lillebror hon också.
Ikväll ska vi till Lepplax och titta på Busters vagn och äta wook vid mommos och moffas. Jag misstänker att badbaljan och pyjamasen åker med också så får Iris bada där och somna i bilen hem sen. Nu ska jag gräva igenom alla skåp i jakt på lunch, igår blev det en burk tonfisk till middag så det bådar ju inte gott för lunchen idag direkt. Det lockar något fruktansvärt att promenera till Siwa efter en ugnspizza, så vi får se vem som vinner, lusten eller förnuftet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Havregrynsgröt är väldigt underskattad snabbmat!