måndag 2 mars 2009

Pump it up

Håh, kom just hem från ett jumpapass, fitball. Har bestämt mig att skärpa mig och få bort de sista gravidkilona nu före sommaren. Hittills går det bra men herregud vad pinsamt det var på gymmet. Jag har alltid gympat och sportat mycket och jag har alltid orkat med i det tempo som passdragaren (fint ord) har men ikväll kände jag mig som en rejält obese 80-åring med reuma och hjärtsvikt. Oh my, men jag gav inte upp och nog överlevde jag ju timmen så det var väl inte så farlit ändå. Imroon blir det en kilometer i simhallen och förstås promenix med vagnen, men det gör jag ju varje dag iofs.
Iris har bajsat massor idag igen men förutom det har hon varit glad. Hon var livrädd för ett pussel som F och J hade, gråt stora krokodiltårar så fort det kom i närheten av henne. Hon är allt bra konstig ibland Irishjärtat. Nej nu ska vi se på Familjen Annorlunda och äta tonfisk.
På tal om gympa vill jag tipsa om Fitness Club i Jakobstad som varje ondag ordnar ett jätte bra pass för mammor och bebisar 3-12 mån. Ett roligt och svettigt pass som passar alla och uppskattas av de flesta bebisar också. Ännu behövs det några mammor för att få en grupp så alla mammor i Jakobstadsmammor, kom med!

Inga kommentarer: