torsdag 19 mars 2009

Bullamamma

Hmmm, denhär mammaglömskan gör mig galen snart. Idag missade jag spinningen för att jag glömt bort vilken tid det var. Då åkte jag vidare till Sportis istället och ACT:ade lite , de gick väl det också. Träffade min blivande personliga tränare (blondinbella-varning) så vi ska träffas snart och göra upp några program. Det känns bra. Det känns också bra att få så himla mycket energi av det fina vårvädret. Jag och Iris har hunnit med massor idag! Hon var vaken mellan 14.00 och 17.30 på eftermiddagen, det är inte illa för att vara en 6 månadersbebis det.
Var en sväng via vår vårvackra stad för att framkalla lite foton till Iris mapphäftealbumsak och passade samtidigt på att leta reda på strumpbyxor med halkskydd på knäna. Vid trogna Halpa-halli fanns det ett par väääldigt vackra och de följde med oss hem. Det går inte att beskriva Iris uttryck då hon fått på sig dem här hemma och lades ner på golvet för att få provköra dem. Vårt hala parkettgolv ställer annars till mycket problem för henns då hon testar sig fram med olika krypstilar men nu satt knäna som gjutna i golvet. Eller de gjorde de föresten inte, hon sptetade med varje liten sena i hela hennes kropp och åkte omkring över golvet som en bläckfisk. Sen passade hon på att klättra upp och in i bokyllan då hon ändå var på gång. Helt plötsligt hade hon försvunnit in i ett av facken, och hennes mor dog nästan av en hjärtatack. En vanlig dag här på Baggränd 2 alltså. Nu ska vi bada bastu och sen ska jag nog baka något tror jag. Jag bakar och bakar men sen då det är färdigt är jag sugen på något helt annat, så då åker det nybakade in i frysen. Så vill någon ha bullar och kakor av alla de slag så vet ni vart ni ska komma...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det strumpor med halkskydd på knäna?? Måste verkligen fara till Halpis en vacker dag!
Ha en bra dag! :)

Sofia sa...

är det inte dyrt med en personlig tränare??

Alexandra sa...

Pia- ja visst finns det strumppisar med halkskydd påknäna. Vackra var de ju inte men Iris uppskattar dem väldigt mycket :)
Sofia- nej, inte så värst. en kväll på krogen eller en personlig tränare i 2 månader, man får ju göra valet själv :)