torsdag 11 december 2008

Tidsfördriv

Iris bara sover och sover idag, men eftersom det är så frukansvärt kallt ute av all blåst sover hon inne och då är mina egna aktiviteter starkt begränsade. Allt jag borde göra för alldeles för mycket oväsen. V ska till Purmo på eftermiddagen och greja lite så jag misstänker Iris får åka med till farmor så jag får röja upp här hemma. För imorgon är det fredag och jag brukar alltid (alltid) ha det fint här hemma till fredagarna, det känns mycket roligare att få börja helgen i ett snyggt och fräsht hem.
Idag fick jag ännu mer reklam från Pampers. Varje vecka dimper det ner ett paket med en blöja, tusen broschyrer (alla på finska förstås) och blanketter att fylla i för att beställa ett eller annat. Jag blir lika irriterad varje gång för det är ju samma paket som skickas om och om igen. Svarade jag inte på det första lär jag inte svara på det 47:e heller, fatta vinken! Libero kör med samma sak, men deras paket får vi bara var tredje vecka. Spara på miljön och gör reklam över nätet istället för att trycka upp 100000 papper som få ändå läser.
Fick ett sms idag av en annan ung mamma här i Jakobstad och det gläder mej verkligen att jag och Iris hittat annat sällskap nu då F och lilla J är i Bryssel. Man behöver någon i samma situation att umgås med och någon i samma ålder är definitivt ett stort plus. Jag ser mej själv inte som den "typiska tonårsmamman" men på något sätt känns det bättre om ens sällskap inte är nästan dubbelt äldre än man själv. Visst umgås jag ännu men "gamla" vänner men hur gärna man än vill att det ska vara som förr så är det inte det. Livet ändras så totalt då man får barn och då känns det skönt att umgås med såna som förstår. Dessutom tråkar man nog ut alla barnlösa vänner med allt prat om bebisar, men man kan inte hejda sej.
Nu ska jag läsa en bok i väntan på att Iris vaknar, det borde vara tillräckligt tyst...

Inga kommentarer: