onsdag 10 december 2008

Båbbor

Iris matstrejkar. Hon åt ingenting igår före läggdags och ingenting inatt. Kl 10 vaknade hon och då tänkte jag att nu måste hon väl ändå vara hungrig. Det var hon inte. Hon sov en timme inne i vagnen men var då absolut inte intresserad av mat efter det heller. Hon lekte glad och nöjd i entimme och dåföre hon skulle ut och sova kunde hon tänka sig att äta en skvätt. Ibland förstår jag mig inte på vårt barn. Hittills har hon ätit så gott som var tredje timme dygnet runt och sen helt plötsligt matstrejkar hon i 16 timmar. Nåja, förr eller senanare måste hon ju äta ordentligt.
Jag är lite rastlös idag, vet inte riktigt vad jag ska göra nu när Iris sover ute i vagnen. Någon har ätit upp min 86% kakao chokladplatta så nu har jag absolut ingenting att mumsa på. Jag överväger starkt att sätta kniven i en appelsin som ser ut att vara mer konseverad än färsk. Nu ska magförsvaret få jobba!

Inga kommentarer: