lördag 20 december 2008

Love actually

Denna dag har verkligen susat förbi och jag är fortfarande helt förvånad att klockan är så mycket. Vi vaknade klockan 10 här på Baggränd 2 och med tanke på att vi skulle befinna oss i centrum kl 11 blev det lite bråttom. Vi hann, dock med en liten småbarnsfamiljmarginal. Efter kyrkbesöket styrde vi kosan mot Lepplax. Där hann vi med mycket och det är alltid lika roligt att träffa familjen. På vägen hem stannade vi vid alla bensinstationer och R-kiosker i Jakobstad i jakt på Iris modersmjölksersättning, men den som söker han ska finna och det gjorde vi, tack och lov. Väl hemma blev V lite ängslig inför sin utgång med sina kompisar ikväll. Efter att jag intygat honom x antal gånger om att vi nog klarar oss fint och att han verkligen behöver slippa ut lite nu som då traskade han ändå glatt iväg. Sen dess har han bara ringt två gånger och frågat hur vi har det , lite av ett rekord måste jag då säga. Han är så fin min V som hellre sitter hemmma med en trött sambo i nerspydd pyjamas än åker ut och roar sig.
Nu ligger Iris och snarkar sött i sin säng och jag sitter i min ovannämnda pyjamas och dricker glögg i soffan. Har ett halvt öga på filmen Love actually som går på fyran nu, den är så mysig! Min favoritscen är då det nygifta paret går ner för alltaret och körer och musikanter hoppar fram överallt. Snart ska jag ta itu med vårt råddiga hem och tvätta några ton kläder. Imorgon ska vi bara ta det lugnt och sen mot kvällen kommer mina kompisar hit en stund förän vi ska ut på vår egen julfest med god mat i goda vänners lag. Ha en trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer: