söndag 7 december 2008

Jul i Betlehem

Eller ja, iallafall i Runebergssalen. Jag och min moster har varit på Carolas julkonsert ikväll och det var verkligen en positiv överraskning. Nu är julstämningen på topp vill jag då verkligen säga! Carola predikade kanske lite väl mycket och så pratade hon om balen på finska kungens slott. Fint Carola. Hennes version av Himlen i min famn var väl kanske aningen vassare än den som jag framför åt min dotter. Mycket folk var det och stämningen var som sagt på topp.
Medans jag lyssnade till Carola var Iris och pappa hemma på tumis. Iris är annars ganska noga med att det är mamma som sköter nattningen men ikväll gick det fint med pappa också. V fattade rätt så snabbt att han måste lura henne på något sätt så han tog till min pyjamas. Sen somnade Ballerina Körsbärskvist så skönt i hans famn helt omedveten om att mammadoften var i högsta grad fejkad.Det var så skönt att komma hem till lugn och tända ljus i fönstren. Jag måste dock ställa samma fråga som ett barn gjorde i äkta julanda efter konserten, VAR ska Carola hitta ett ställe att sova inatt?! Vi får väl hoppas att Fäboda stall har ett ledigt bås...

Inga kommentarer: