söndag 14 december 2008

Drömmar

Inatt har Iris inte sovit nästan alls så tack och lov att vi var utvilade från förr, annars skulle det ha blivit en lång dag idag. Iris har förstås varit trött idag och därför sovit massor så jag och V har hunnit med ganska mycket. Jag bakade en alldeles jätte fantastiskt supergod paj som jag tyvärr inte hann fota förän våra gäster och V högg in på den. Jag ska absolut baka den flera gånger. Efter att våra gäster åkt hem igen tittade vi på en julfilm och åt pepparkakor.
Inatt (den ena gången jag faktiskt fick sova mer än 10 min i sträck) drömde jag att V och jag hade 7 barn och alla såg precis ut som Iris. Det var skrik och stök hela dagarna och det var helt otroligt roligt! En stor familj med många viljor och röster. Trots att Iris var störst var hon ändå en liten bebis fast de andra barnen var ganska stora och de sov alla i samma rum i små pepparkakssängar. Jag minns att jag oroade mig så för Iris säng för hon kissar i sängen ganska ofta och våta pepparkakor vet vi väl alla vilken kladdig historia det är. Sen skulle jag föra alla barnen till dagis och Iris rymdes alrdrig med i bilen så hon lämnade jag hemma och då jag kom hem tillbaka hade hon ätit 2 stora appelsiner och hade jätte mycket magknip. Tack och lov var det bara en dröm....
Ikväll ska jag och V på juldate! Det blir middag och biobesök och vi ska försöka att prata om något annat än vår dotter (lycka till). Mormor och morfar kommer hit och tar hand om Iris sålänge. Vilken tur att man har människor omkring sig som så gärna ställer upp nån timme nu som då för de några timmarna ensam betyder så mycket. Nu ligger Iris och morrar i vagnen , magen kurrar säkert.

Inga kommentarer: