lördag 6 december 2008

i´m lovin` it

Vi har haft en skön dag här på Baggränd 2 idag. Ballerina Körsbärskvist sov till kl 10 så fast det var pappas tur att ha sovmorgon idag fick jag också sova ut,skönt! Det planerade pepparkaksbaket fick vänta eftersom mjölet var slut och alla affärer stängda. Istället passade jag på att packa in lite julklappar och Iris hade då inget emot att hjälpa till. Allt prassel av färgglada papper och band fick hennes små ben och armar att gå på högvarv. Efter det var hon så utmattad att hon sov 2 timmar ute i vagnen utan ett pip. Dessa två timmar behövdes verkligen för att röja upp här hemma. Har man en bebis i huset finns det intressantare saker att göra än att städa kan vi väl säga.

Då Iris skulle sova dagens sista tupplur drog jag på mig reflexvästen och promenixade till makuuni. Iris sov så djupt att hon inte rörde en min under hela besöket fast det var fullproppat med högljudda människor.
Nu avnjuter jag en fiestasallad och en jordgubbsmilkshake,den perfekta kombinationen, och snart ska vi krypa ner under täcket. Det är ju en dag imorogn också.

Inga kommentarer: