onsdag 3 december 2008

Halleluja moment

Inatt vaknade Iris som vanligt flera gånger i timmen de första timmarna hon sov. Sen kl 2 gav jag upp och gav henne flaska.Hon slukade 160 ml , rapade och sov till 9.15 utan ett pip! Hittills har jag ammat henne nattetid men som jag har misstänkt har hon inte blivit mätt och därför oroligt knorrat runt i sin säng mellan matturerna. Jag kunde inte tro att det var sant att hon sov så bra så jag klev upp och kollade att hon andades säkert 10 gånger. Helt otroligt hur stor skillnad bara några timmar helt ostörd sömn kan göra, jag känner mej som en ny människa. Och Iris var jätte jätte nöjd och glad imorse. Nu känns det plötsligt mycket bättre, att inte varje kväll behöva peppa sig själv för en lång och krånglig natt. Nu ska jag fira med lite jullimppa.

Inga kommentarer: