måndag 29 december 2008

The chicken dance

Det gick inte att lägga in bilder i bloggen igår och inte fungerar det bättre idag. Bilderna får alltså vänta. Idag har jag och Irishjärtat varit hemma på tumis igen. Hon sov jätte oroligt hela natten så mamman här på Baggränd 2 sov inte många timmar men ändå har jag varit pigg idag. Vi har städat lite och busat på filten på golvet. Nyaste tricket är att hon lyfter på armbågarna då hon ligger på mage och gör flaxande rörelser ala the chicken dance. Så bara hon fattar knixet med att sätta armbågarna framåt drar hon nog sig framåt så småningom. Hon ville inte riktigt sova på dagen heller men då jag äntligen fått henne att somna in djupt efter en timmes promenerande å vagn-dragande(fint ord) tror ni då inte att grannungarna börjar smälla raketer. Det gjorde de kan jag säga och från vagnen hördes det nya skrik. Då började jag om från början.
Då V kom hem från jobbet åkte jag till butiken för att köpa välling men den var slut i hela stan så vi fick nöja oss med Nan. Iris fick en hoppgunga som hon ännu inte riktigt fattat pointen med, men det kommer väl med tiden.Jag hann också med lite sushi och så hittade jag en mössa till Iris halare som hon ärvt av sin kosing H. Vi får nog byta mössan imorgon för den var alldeles för stor. Vår fyra månaders baby har tydligen lika litet huvud som en nyfödd om man frågar Kappahl.
Imorgon ska vi på rågivning Iris och jag, redan 9.30 tror jag bestämt så jag måste nog väcka Ballerina Körsbärskvit då om vi ska hinna. Jag tar nog med vagnen så får Iris sova sålänge jag gör lite ärenden på stan. Nu ska jag lassa i tvättmaskinen.

Inga kommentarer: