lördag 27 december 2008

Nya tag

Vindarna var inte så friska trots allt men idag har Iris varit till fabbo doktorn och fått penicilin så nu ska det väl ändå blir bra. Hon var jätte duktig då doktorn skulle titta på öronen och lyssna på lungorna. Hon var inte lika glad då han skulle kika ner i halsen men man kan ju inte alltid vinna.
Annars har vi bara tagit det lugnt idag. På förmiddagen var jag en sväng in till stan på mellandagsrea men jag blev inte så imponerad. 2 par byxor hade jag dock med mig hem till Iris. Jag tycker fortfarande att utbudet av babykläder är sorgligt här i Jakobstad men man får väl hålla till godo med det som finns.
Ikväll har vi varit till Esse på förlovningskalas och vi fick ta med oss GPSen för att hitta, lite pinsamt kanske men vi är inte så bekanta med det området. Iris uppförde sig riktigt exemplariskt och det var trevligt att träffa gamla skolkompisar med flera. När vi skulle åka hem hann V knappt starta bilen före Iris sov så vi passade på att köra runt lite. Sen hämtade vi pizza och åkte hem då hon vaknade. Nu ligger hon i sängen och skurrar nöjt, hon åt 200 (!!) ml före hon somnade, varav 100 var välling så jag hoppas hon sover gott några timmar nu. Förra natten sov hon 7 timmar förän hon vaknade och ville ha mat,duktig tjej! Hon har växt och blivit stor bara på nån dag nu helt plötsligt, kanske är det de nya, större kläderna som får henne att se större ut. Tiden går så snabbt! Nu ska jag diska flaskor och sen ska V och jag se på Sagan om ringen.


1 kommentar:

Anonym sa...

Kikar in!;) Ser att ni också där äter/har ätit meducin för öronen! Har varit några jobbiga dagar och nätter, men nu börjar det äntligen släppa som tur är...

Otroligt gullig er Iris är! Vilket ljuvligt hååår!


skruttisochjag.blogg.se