torsdag 16 oktober 2008

Vasa city


Idag har vi varit till Vasa och tokan uppförde sig som en riktig stadsbo! Först sov hon hela vägen i bilen och efter att vi kommit till syster 3´s och ätit, bytit blöja och tittat lite på hennes fina och färglada kuddar sov hon i vagnen på stan i 2 timmar,duktig tjej. det var dock lite knepigt att hitta alla hissar i centrum,det är ju inget man är van att använda. Iris fick en fin tröja tills hon blir lite större, V fick också en tröja och jag fick ingenting. typiskt. men nya soffkuddar och en liten ljuslykta att hänga i fönstret införskaffades till hemmet.
Nu har Iris badat och ätit och ligger i sängen och tuttar. Hon var ganska trött efter dagens utflykt trots att hon sov under största delen av den. Imorgon ska vi bara vara hemma och ta det lugn tokan och jag. Tror att jag ska koka ihop en smarrig Gulashsoppa medans iris sover sin förmiddagslur, det skulle allt vara smaskens.
Nu ska jag sätta mig i soffan med de nya soffkuddarna och en kopp te och ta itu med dagens kvällslektyr; Somna utan gråt. Ögnade igenom boken igår och det verkar finnas en hel del vettig fakta och information om barns sömn så det skadar nog inte att läsa den. Borde leta reda på vetedynan också, benen värker efter allt spring på stan med våta fötter.

Inga kommentarer: