tisdag 28 oktober 2008

Bemärkelsedag

Idag blev vår lilla tjej 2 månader gammal, inte illa. Vi har nog hunnit med mycket under dessa två månader men ändå känns det som om tiden bara har rusat iväg. Ibland skulle jag vilja spola tillbaka tiden till då Iris var nyfödd, få känna doften av henne och få inspektera vår lilla dotter för första gången en gång till. Eftersom jag fick en rejäl dos av baby-blues den första veckan minns jag knappt något från den tiden. Det var några konstiga dagar i ett mittemellan-tillstånd och jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva det igen. Hur som helst så firade Iris sin 2 månaders dag med att se til att mamma får tvätta mycket kläder , hela fem ombyten blev det idag. Man kan ju inte ha samma outfit hela dagen heller...
Iris har börjat med en väldigt god vana (enligt V och mej) , istället för att suga på sin napp suger hon på sina händer på kvällarna då hon ska sova. Detta betyder att vi slipper att springa ut och in i sovrummet hela kvällarna för att stoppa tillbaka nappen i munnen.Nu ligger hon där och kladdar med sina händer i lugn och ro tills hon somnar av sig själv. Duktig tjej.
Idag hann vi också med ett besök till Hötorgscentret med min fd arbetskollega och hennes lilla kille och tanterna uppskattade verkligen besöket. En av dem var dock väldigt bekymrad om vi nog förstod att vi inte kan sova i samma sovrum som våra karlar, " di föstar ju int att di måst lämn er ifred en stånd nu!"

Inga kommentarer: