måndag 6 oktober 2008

Hippie-bebis



Idag har jag fixat och grejat med tokans dop; bokat präst och lokal, fyllt i papper och inhandlat material till inbjudningskorten. Först hade vi tänkt ha dopet här hemma för närmaste familj men efter lite räknande kom vi fram till att min och Vs familjer tillsammans blev 25 personer så då tänkte vi om... Men tänk vilken tur Iris har som har så många människor runt om sig som bryr sig om henne, hon är nog lyckligt lottad vår tjej!

Medans jag sprang omkring på stan som en dåre för att hinna med allt jag hade tänkt var mormor hemma med Iris som sov i vagnen. Hon såg så lustig ut vår toka i sin outfit i vagnen, hon är nämligen en sån bebis som spyr 1000 ggr per dygn så fast tvättmaskinen snurrar hela dagarna finns det endå ganska lite torra och rena kläder. Detta resulterar rätt så ofta i att kläderna allt annat än matchar, men tokan hålls varm och har det skönt i sina läckra kläder, och det är ju det viktigaste! Dessutom är hon ganska söt som hippie-bebis också...

Nu tar Iris en snabb tupplur här inne på soffan som hon brukar såhär dags och V är i Purmo och kaklar som omväxling. Själv har jag letat febrilt efter koksaltdropparna som jag köpte på apoteket idag till Iris snoriga näsa, men de är spårlöst försvunna. Jag misstänker att jag joinat klubben för smått senila äldre damer som glömmer sina apoteksinköp vid kassan i Halpa-Halli. Det var ju precis vad som fattades...




Inga kommentarer: