fredag 17 oktober 2008

my heart will go on

Iris har blivit lite krånglig då hon ska äta. Hon böjer sig som en makaron och skriker för kung och fosterland och fast hon är vrålhungrig är hon intresserad av allt annat än mammas matstaion. Så idag har det bara funkat om jag suttit och vaggat henne och nynnat my heart will go on samtidigt som hon ätit. Celine Dion skulle gråta blod om hon hörde vilken gräslig version av hennes hit jag har framfört om och om igen. V sa att tokan äter säkert av ren skräck. Men fast jag inte är vidare musikalisk och inte kan bjuda på skönsång blev min dotter mätt i magen , och det var ju endå det viktigaste. Sen fårvi hoppas att dethär bara är en period som ska komma och gå och att vår tjej sen fortsätter att äta lika duktigt som hon gjorde förr.
Nu är hon nöjd och glad och busar med pappa som bäst. Jag är nog lyckligt lottad som får ha en sån fin familj!


Iris pratar med en Halpa-Halli påse

1 kommentar:

Anonym sa...

Det brukar funka om man sitter på sängen o studsar. Vissa använder pilates-boll, då får man ett bra studs!

Puss till Iris-gulli från mosti