tisdag 21 oktober 2008

Kvällskarusellen


Ännu en dag har gått och iris har blivit en dag äldre. Hon växer och ändras så otroligt snabbt nu, vi hinner inte alls med. Det nyaste tricket hon börjat med är att inte somna på kvällarna. Vi badar henne som vanligt, sen får hon mat i sovrummet där vi dämpat belysningen som vanligt men sen när hon ligger i sin säng vill hon allt annat än sova. Då tar jag upp henne och matar igen, rapar och lägger tillbakas henne i sängen. Sen sover hon ½-1 h och då gör vi det hela en gång till. Torr blöja, mat, rap och tillbak i sängen. Sen ligger hon en timme till och halvsover och gnäller så fort tutten inte är i munnen. Sen efter att man matat tusen gånger och stoppat tillbaka tutten ännu flera gånger somnar hon plötsligt och sover riktigt djupt till kl 4. Hon är nog allt lite knepig vår tjej men sen då hon sover på riktigt ser hon så lugn ut, andas djupt och låter mysigt. Hon skrattar och ler ofta i sömnen också, då kan man inte annat än le själv.Hon är så fin!
Tidigare idag var jag till Sunds och beställde lite blommor till dopet. Jag och hon som tog emot beställningen hade inte riktigt samma uppfattning om saker och ting så det blir intressant att se resultatet sen på fredag. Men det är ju bara blommor så det spelar ju inte så stor roll...
Imorgon har jag och iris inga planer, jag borde promenera in till staden på lite ärenden men håller dethär vädret i sig får det vänta till torsdag. Nu ska jag och V se en film fast vi egentligen borde gå och lägga oss, sen imorgon ångrar man sig att det inte blev en tidigare kväll men det är ju lätt att vara efterklok.

Inga kommentarer: