fredag 10 oktober 2008

bulle i ugnen

Jag grät en liten skvätt idag då jag packade undan mina sista mammakläder, nu bor de långt in i garderobens mörker. Jag trivdes jätte bra med magen, det är ju iofs lätt att försköna alla graviditetsminnen nu när allt är över, men tiden med Iris i magen kommer jag alltid att minnas! Det var så mysigt att vakna på morgonen av att en liten bebis bökade runt i magen och alla de timmar som V och jag suttit i soffan och faschinerats av livet där inne är nog ovärdeliga för oss båda. Men det är också skönt att slippa oron som graviditeten medförde. Visst oroar vi oss för Iris nu också, men nu ser och vet vi ju om något är galet, det visste man ju inte då hon låg i magen. Känslan vid ultraljudsundersökningarna kommer också att hänga med länge. Oron och ivern inför besöken och den otroliga lättnaden och glädjen då läkaren geggade runt på magen och visade ballerinas händer,fötter,hjärta och lilla näsa. Sen gick vi på rosa moln hela vägen tillbaka till bilen och bara pratade om vår underbara lilla dotter!
Sen efter att jag gråtit en skvätt över detta så fick jag gråta en skvätt till för alla bilder på magen är borta! Vår underbara dator fick ett smärre anfall här för en tid sedan och en del filer och mappar går inte att använda mera. Så allt vi har kvar nu är några halvkassa bilder tagna med Vs telefon. Typiskt, men som pappa björn sa : " fler magar lär det komma förän vi är färdiga!" Kanske blir det en Siri-syster till Iris någon dag...





1 kommentar:

Fia sa...

Hejsan! Va roligt att du kikar in lite på bloggen :) Jag brukar läsa din blogg ofta och jag sitter alltid med ett leende på läpparna då jag läser vad ni håller på med där på baggränd 2 :) Roligt att följa med er, och jag är otroligt glad för er skull! Blir alltid mer bebis-sjuk än vanligt då jag läser din blogg. Ha det så bra och ta hand om er :) //Fia