torsdag 9 oktober 2008

brott och straff



Hmm. Bloggen har visst flippat lite men nu borde allt vara som de ska igen. Tydligen hade jag inget fuffens för mig endå, tänka sig..

Nåja, idag har jag och Iris varit på folkhälsans familjecafe`, det var uppskattat både av mig och tokan att få komma ut med andra mammor och bebisar och umgås. Varannan Torsdag hålls olika program, allt från babymassage och Fråga doktorn till små skönhetsbehandlingar för mammorna och sedan lite kaffe och dopp förstås. Allt är gratis och jag rekomenderar verkligen dessa 2 timmar varannan vecka för alla mammor i Jakobstadstrakten,alla är välkomna! Där fick ni alla en rejäl dos av gratis reklam för folkhälsan...

Igår pysslade jag och syster 2 inbjudningkorten till dopet, trots att det bara är familjerna och lite mostrar och morbröder som är bjudna var det ändå kul att knåpa ihop något fint att ha som minne. Vi tryckte tokans fotavtryck på papper , limmade och klistrade med lite bilder och text och resultatet blev oss alla till belåtenhet.

Imorgon är det höstmarkand så då ska jag nog ta en promenad in till stan då Iris sover sin förmiddagslur i vagnen,hoppas bara att det blir bättre väder än idag. Jag regnade nästan bort då jag traskade runt kvarteret med vagnen för att tokan skulle somna , men hon hade det så skönt inbäddad i vagnen under regnskyddet och sov i över 3 timmar igen. De 3 timmarna struntade jag i alla måsten här hemma och satte mig framför tv:n med en god lunch och tittade på en massa onödiga program. Ibland måste man få lite sån slös-tid för sig själv , och dessutom lärde jag mig en hel del va dagens program av Oprah. Så de så. Nu kom äntligen V hem från sitt kaklande så nu ska jag nog sätta mig i soffan en stund med honom, han har varit saknad idag pappa björn <3

Inga kommentarer: