lördag 18 oktober 2008

sömntutor



Idag försov vi oss nästan här på Baggränd 2. Jag hade en tid till frisören 11.30 och var säker på att Iris endå skulle vakna före det så jag struntade i väckarklockan. 11.05 vakande vi så de blev lite bråttom för Iris skulle ju äta och prata med sin mamma. Jag kilade iallafall iväg till stan och Iris och pappa fick i uppdrag att vika ett berg med kläder. Då jag kom hem var kläderna ovikta men de hade väldans kul tillsammans iallafall, och det är väl endå det viktigaste. Tokan hade varit jätteduktig och druckit sig mätt av det som pappa hade att erbjuda med flaskan. Skönt att veta att hon klarar sig utan mig om det uppstår såna situationer.
I stan köpte jag en massa amningste och frimärken och tokan fick en vinterhalare. Efter att ha tittat på modeller tillgängliga fick det bli en från Lindex. Hon fick också en klänning som var på rea, den är lite stor men hon växer ju.
Nu sover Iris i vagnen och V har åkt iväg för att spela lite boll. Sen ikväll får vi besök av några av V´s vänner som ännu inte sett Iris , hoppas bara att hon är på lite bättre humör än igårkväll. Nåja, nu ska jag se en film och vänta på att tokan vaknar, jag saknar henne...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin halare! Kommer ni hitåt något imorgon eller vad har ni på programmet? Hälsa Iris o V!

Anonym sa...

Vilka snarkpellar ni e. Pusspuss Ballerina Körsbärskvist!