måndag 27 oktober 2008

Små irritationsmoment

Under eftermiddagspromenaden idag stannade jag vid Siwa och ploppade ett brev i postlådan. 2 äldre (läs gamla) damer stod och diskuterade (läs skvallrade) och uttryckte sig milt (läs sade spydigt) att jag var då den yngsta mamman de sett, låt oss hoppas att det är ett syskon jag har i vagnen. Just då störde jag mig inte på kommentaren, det var då absolut inte den första. Och trots att jag redan från början valt att inte komentera eller diskutera hela ung mamma-grejen blev jag lite smått förbannad sen då jag kommit hem. Det är väl ingen hemlighet att Iris var allt annat än planerad, men hon var så välkommen in i våra liv och hon är det absolut bästa som har hänt oss. Visst fick vi båda sätta många planer och drömmar till sidan och visst går vi miste om en hel del som våra jämnåriga upplever men inget av det spelar någon roll,vi fick ju något så otroligt unikt!
Sen har jag verkligen försökt ha förståelse för att unga föräldrars kompetens och mognad ifrågasätts, jag måste medge att i vissa fall tvivlar jag också. Och tills idag har jag lyckats skjuta undan smått elaka komentarer och frågor för jag vet ju bäst hur min egen situation ser ut. Men idag blev jag lite irriterad. Jag har klarat mycket och jag har klarat det bra! Och det finns ingen annan i hela världen som skulle vara en bättre mamma till mitt barn än vad jag är.

2 kommentarer:

Sofias blogg sa...

Jag hejar på dej Exi, du e en jätte bra mamma! :)

My life! sa...

Jag tycker er lilla Irir ar undebart sot! Grattis! Var storng and keep ur head up high! de spelar ingen roll vad andra saga! Iris tycker du e den basta mamman och V e den basta pappa man kan ha :) Lycka till med allt! S.B