onsdag 14 januari 2009

Working mom

Ännu en jobbkväll, en riktigt trevlig sådan också. Imorgon ska jag jobba natt, det blir lite spännande. Ska ta med mig datorn och min nya serie så får jag underhålla mig på det sättet. Tur att jag är van med nattvak numera...
V och Iris hade haft det bra ikväll också, Iris hade tydligen skrattat så hon nästan gick av då V apade sig, synd att jag missade det. Jag kommer aldrig att förstå mig på working moms som e borta mycket redan då barnen är såhär små. Jag tycker jag missat massor bara på de två skift jag jobbat nu. Tacka vet jag den låååånga mammaledigheten.
Iris ville absolut inte ha någon potatismorotpure´ idag. Hon sprattlade som en fisk och hon är nog garanterat den enda bebis som nästan sprattlat sig ur baby björns ultra safetyproof babysitter. Efter 200 ml Nan sov hon ändå gott i över tre timmar.
Imorgon har vi inget särskilt program. V ska jobba rätt sent så jag tror nästan att jag och Iris åker till mormors så får jag sova en stund på kvällen så jag orkar vara uppe hela natten. V och jag har nog många gånger undrat vad vi skulle göra utan nära och kära som ställer upp då det behövs. Tur att vi inte bor i Afrika. Fast det lockade nog lite att flytta dit då jag skrapade rutorna utanför jobbet ikväll, usch för vintern!

Inga kommentarer: