lördag 17 januari 2009

Fredag. Eller lördag?

Dagen har bara susat förbi! Vi var i Lepplax många timmar och sen åkte jag, Iris, mormor och morfar på 65-års kalas medans V byggde vidare med syster 2´s mickiman.
Iris var jätte mysig då vi kom hem sen. Hon hade varit uppe i tre timmar, det är vääldigt mycket för henne, så jag började fixa med badet genast .Jag satte ner henne i babysittern och hon log världens största leende, precis som att hon visste att vi var hemma och att hon snart skulle få sova. Vi badade och satte på pyjamas och Blondinbella skulle snart dansa i Lets dance så jag bäddade ner Iris i en varm filt i soffan och värmde vällingen åt henne så hon fick äta där. Efter att hon ätit klart gav jag henne gosan och tutten och lade mig bredvid henne. Hon njöt så det bara lyste om henne, hon pillade mig i håret och tittade på mina händer och helt plötsligt drog hon gosan över ansiktet och somnade där på soffan. Hon är världens underbaraste lilla varelse!
V kom hem ganska sent ikväll så vi har bara tagit det lugnt. Ätit McD-mat och tittat på min serie. Nu är klockan två så vi borde nog gå och lägga oss snart. Imorgon är V ledig och jag ska jobba 14-21 , men före det ska vi ta en vända på stan om det inte är allt för kallt. Nu vaknade Irishjärtat så hon ska få mat och sen ska vi alla sova, förhoppningsvis. Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har en utmärkelse i min blogg!