måndag 12 januari 2009

Mätt

Kom just hem från matlagningskursen, det var jätte roligt! Kanske lite väl oplanerat och oorganiserat för min smak men man vänjer väl sig. Det blir nog lite svårt att göra maten själv här hemma för de flesta kryddor vi använde finns inte att köpa här, så det var ju lite trist. Ikväll gjorde vi en jätte god svamsoppa,curry chicken , saffranris och nån slags grönsaksröra. V och Iris hade haft det bra här hemma också men tyvärr hade skruttan somnat redan då jag kom hem, hade sett framemot att få gosa med henne en stund. V blev jätte glad då jag hade med mig en doggybag hem så nu mumsar han i sig det. Imorgon ska jag jobba 14-21.30 så jag missar ANTM, nördvarning. Nu ska jag diska flaskor och leta reda på en anständig och jungfru-aktig t-skjorta att ha på jobbet imorgon. Hemskt väder idag annars, inte rätt dag för regnskyddet att gå sönder...

1 kommentar:

Anonym sa...

Va trist att du måst börja jobba igen. Ska du jobba deltid eller?? Jag har int packat BB väskan ennu, men ja kanske gör det ikväll :). Ja undrar, va de nå speciellt med dig eller nått när ni födde i kokkola eller vila ni bara göra det?