söndag 4 januari 2009

Uppe med tuppen

Iris sov mycket bättre inatt och åt bara två gånger men kl 05.30 var hon väldigt pigg och hade så mycket att berätta. Själv hade jag somnat 02.30 och var inte lika pigg. Iris fick flaska och sen bäddade jag ner henne i vår säng och själv gick jag i vårt gästrum för att sova. I 35 minuter hördes det glada tjut och trumpinnebensparkar men V sov ju djupt och märkte inget så till sist tröttnade vår lilla toka och somnade om. Nästa gång hon vaknade var klockan 08.45 så då kunde vi gott stiga upp hon och jag. Vi städade lite och Iris jumppade lite på golvet och sen gick vi på en promenad. Hela Baggholmen var alldeles tyst och fridfull. Inte en kotte var ute och solen höll precis på att gå upp. Prmenaden blev dock inte så lång men det får vi ta igen senare idag. Nu ska jag tvätta lite och plocka bort alla julgransbollar och ljus, nu ska granen ut för den barrar jätte mycket.

Inga kommentarer: