måndag 12 januari 2009

Måndag

Oj sucka mitt hjärta över kela! Finns det något annat ställe i hela världens som tär så mycket på tålamodet som vår folkpensionsanstalt?!Tror inte det. Nåja, vi ska hoppas att det dröjer lääänge förän jag måste kivas med dem i telefonen igen.
Inatt har Iris sovit riktigt bra faktiskt, men jag somnade först 03.30, typiskt. Men sen sov vi till 10 sen så de går ingen nöd på mig. Till lunch fick Iris sin första smakportion fast föda,potatis och morotpure´. Det var verkligen en hit, hon gillade det skarpt. Nu sover hon skönt ute i vagnen och jag äter tonfisksallad. Min gamla chef ringde imorse och erbjöd mig några skift denhär veckan och nästa och jag tackade glatt ja. Tur att man har en stor familj som ställer upp och har Iris nån timme nu som då så vi får pusslat ihop våra scheman V och jag. Det blir nog en stor omväxling att ta hand om tanter och farbröder istället för vår lilla tjej men alla behöver väl lite ombyte nu som då. En extra slant i fickan är ju heller aldrig fel.
Nu ska jag tvätta lakan och skura golven, ha en bra dag!

Inga kommentarer: