måndag 26 januari 2009

260108

Nu var kvällsskiftet på jobbet avklarat, ni väntar bara nattsskiftet här hemma. Nej,så är det nog inte. Jag saknade Iris massor ikväll men hon hade det bra här hemma med pappa. De hade haft besök av två av Vs vänner och tagit en promenad till butiken för att köpa blöjor. Iris snussade sött då jag kom hem,men jag får ju träffa henne snart då hon ska ha käk.
Imorgon ska vi nog bara vara hemma Irishjärtat och jag. Jag borde promenixa in till stan och köpa gröt åt Iris, vi får se om vädret tillåter.
Jag och V funderade lite på bidraget till Unicef,för de 28 eurona får man två blöjpaket, det räcker i 10 dagar ungefär här hos oss (tackvare vår bajsmaskin till dotter). För de pengar som Iris förbrukar på blöjor i 10 dagar kan man vaccinera 280 barn. Kan man ens kalla det ironiskt?
Nåja, nu ska jag tvätta lite och sen ska vi se ett avsnitt av min serie.Godnatt!

1 kommentar:

Sofia sa...

260108? Ska det inte vara 260109?