tisdag 20 januari 2009

Datastrul

Har inte uppdaterat bloggen på ett tag, min dator krånglar. Passar på att låna V´s då han slocknat på soffan.
Idag gick jag och Iris en riktig långpromenad till andra sidan stan för att hälsa på F och lilla J som var nyhemkomna från Bryssel. De har varit borta i över 2 månader så småttingarna hade verkligen utvecklats sen deras senaste träff. Iris skrämde mest pojkstackarn med sina dinosaurievrål alá kusinerna från landet. Efter att vi pratat massor , mest om våra babysar förstås, och druckit te packade vi ner våra skrikhalsar i vagnarna och sen följde F mig en bit på vägen hem. Grannarna trode säkert att vi höll på med nån barntortyr som de skrek de små liven, men de slocknade båda två direkt vi traskade iväg. Man blir trött av playdates då man är sådär liten.
Ikväll var vi också en sväng till Lepplax där Iris vrålade lite till. I bilen hem satt Iris och gjorde pruttljud med munnen hela vägen så halaren var alldeles våt av allt slem och dreggel sen då vi kom hem. Hon är så otroligt underbar vår tjej!
Nu har hon sovit i 3 timmar och hon har redan vaknat femtielva gånger så det lär väl bli ännu en lång natt. V och jag diskuterade hur mycket vi skulle kunna betala för en hel natts ostörd sömn, en miljon minst kom vi överens om. Vi får väl hoppas på en lottovinst om den drömmen nånsin ska bli sann. Nu ska jag betala lite räkningar, diska flaskor och stupa i säng. Imorgon ska vi bara vara hemma Irishjärtat och jag, är det fitn väder ska vi nog ta en promenad också. Godnatt!

Tack föresten Pia , aka Liv och längtan, för den fina awardsen! Går tyvärr inte att lägga in en bild, men tusen tack iallafall!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag och Mikki kan sköta Iris en natt för mindre än 1 miljon :)