tisdag 13 januari 2009

Dagen som gick

Det har varit full rulle både inatt och idag så det är med trötta ben och segt huvud jag sitter här nu. V kom hem lagom till 13.30 så jag hann precis till jobbet i tid. Det var så roligt att träffa alla igen och tanterna var så rara och roliga. Jag har bara sett Iris två vakna timmar idag så jag har saknat henne jätte mycket hela kvällen. Hon hade sovit en halvtimme redan då jag kom hem så jag fick inte ens natta henne. Men det är så otroligt skönt att inte behöva oroa sig ett dugg för hur det går här hemma, V är världens bästa pappa och fixar allt på bästa sätt. Jag tror nog att de njuter lite båda två av att få vara ensamma hemma utan mig nu som då.
Nu ska jag duscha och sen ska jag fixa lite grejer här hemma och se några avsnitt av min serie förän jag kryper ner under täcket.
Konstaterade i jobbet idag att mina händer måste ha varit väldigt svullna sist jag var där i juni för nu använde jag två storlekar mindre på handskarna. Ännu en påminnelse om hur otroligt skönt det är att Iris är på utsidan numera. Hon var så gosig imorse då vi just vaknat, Irishjärtat. Hon låg och pillade sin trötta mamma i håret och hittade ett rött hårband som hamnat lite på sidan. Hennes omedelbara reaktion var : OOOOOOHHH OOOOOOOOOOOOOHH och benen gick som trummpinnar medans hon nöjt tuggade på sitt fynd. Älskade barn, vad skulle vi göra utan dej.

Inga kommentarer: