onsdag 21 januari 2009

Onsdag

Otroligt ändå hur kroppen är funtad, jag har sovit 3 timmar inatt och är inte det minsta trött. Irishjärtat är på gott humör idag och solen tittade nästan fram tidigare på förmiddagen, vackert så. Iris vaknade strax efter 7 imorse och skulle absolut stiga upp men sen då jag gett upp hoppet om att hon skulle ändra sig och somna om hördes det snarkningar från hennes säng. Hallelujamoment. Själv somnade jag inte om men det var jätte skönt att få stiga upp,äta frukost och fixa lite här hemma i lugn och ro. Det är också skönt att Iris bajsmaraton lugnat ner sig, nu byter vi max 3 bajsblöjor/dygn och alla dagtid dessutom, lyx!
Då Ballerina Körsbärskvist sov sin första tupplur för dagen tog jag mig i kragen och kokkade ihop något av allt i kylskåpet som närmar sig bäst före datum med rasande fart. Kycklingfileér med charlottenlök, vitlök, svartepetterost och färska champinjoner gräddades i ugnen och till det lagade jag en god sallad och lite pasta. Det var mums för magen det minsan! Iris vaknade ju förstås precis då jag satt mig ner för att äta, men efter en flaska och torr blöja var hon nöjd och glad i matstolen i 10 minuter.
Nu väntar jag på att hon ska vakna igen, då ska vi vika tvätt och se på sex and the city. Förutom att plocja ur och i diskmaskinen är klädvikning en favoritsysselsättning för vår dotter, jag misstänker dock att hennes intresse för hushållssysslor inte finns kvar sen då vi faktiskt behöver hennes hjälp.
Imorgon åker jag och syster 2 till Vasa. Där ska vi hälsa på syster 3 i hennes nya lägenhet, äta lunch och ta en runda på stan. V ska vara hemma med Iris,hon gillar inte att sova i affärer. Nu skriker det i babymonitorn, ha en bra dag!

Inga kommentarer: