söndag 11 januari 2009

Söndag

Iris sov oroligt inatt igen så då V skulle till Lepplax och jobba åkte Iris med och spenderade dagen med mormor. Jag fick sova flera timmar och fixa lite grejer här hemma. Men jag saknade dem båda jätte mycket så tiden gick lite långsamt sen före de kom hem. Iris var på toppenhumör och jag var för en gångs skull utvilad, på bästa sätt alltså. Tack igen mormor!
Då Ballerina Körsbärskvist skulle sova sin sista tupplur för dagen gick vi en lång promenad hela familjen, 1,5 h och 6 röda kinder senare kom vi hem igen. Nu sitter jag med färg i håret och väntar på att få tvätta bort allt kladd. V var snäll och hjälpte mig med färgandet,mitt tålamod är inte det bästa när det gäller såna saker så för husfridens skull rykte han in. Sen ska jag färga ögonfransarna och noppa ögonbrynen, man blir en gladare mamma om man känner sig lite fräsh iallafall.
Imorgon ska vi bara vara hemma Irishjärtat och jag och på kvällen börjar min Arbiskurs, indisk matlagning. Det ska bli skoj!

Inga kommentarer: