fredag 27 februari 2009

Gossip gossip

Jag har hört oändligt många rykten om mig själv de senaste åren, både pre- och post-Iris, flest post dock. Jag trodde en tid att nu har jag väl ändå hört det mesta, jag har väntat barn med en lärare, blivit våldtagen och därefter plussat, jag har varit otrogen med alla möliga och omöjliga, jag har rökt med mitt barn i magen, jag har ljugit om min graviditet, jag har blivit gravid bara för att få vara speciell, jag ska ha sagt att jag ska bo hemma med mina föräldrar och ha dem att uppfostra mitt barn. You name it. Nu ska jag tydligen ha planerat graviditeten för att få behålla V, utan att han vetat om det. Tydligen är jag en dålig mamma också, jag har tappat Iris i golvet flera gånger och gett henne mat hon inte får äta ännu. Det är Österbotten i ett nötskal skulle jag vilja säga. Och visst skvallrar jag själv ibland, men man vet ju ändå var gränsen går. Jag har en underbar man som vill vara min livpartner och tillsammans har vi en otroligt vacker dotter som är den första i den förhoppningsvis stora skaran. Räcker det inte med det? Jag är ändå helt säker på att då dessa människor själv bildar familj så kommer de att se hur det känns, det är helt annorlunda att skvallra om bara mig men på något sätt känns det så ruttet att man nämnaer min dotter i dessa sammanhang. Nåja, jag får väl leva med det att jag är en lösaktig och syndig människa som går och blir på smällen med första bästa och som nu gör så gott jag kan för att hålla ungen vid liv. Det viktigaste är ju ändå att jag, min lilla familj och släkt och vänner vet hur det ligger till.
På tal om min lilla familj så ska jag gå och stoppa om dem. Både V och Iris ligger och snarkar skönt i varsin säng. Sen ska jag fylla tårtan tills imorgon, då kommer våra nära och kära hit för att fira Iris halvårsdag. Man träffas allt för sällan allihopa så det är väl bäst att ta de tillfällen man får. :) Godnatt coh trevlig helg!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Arma folk och deras rykten! Men som du skrev så vet vi ju hur verkligheten är och det är huvudsaken. Ha en bra kväll, vi ses imorgon! Kram!

Sofia sa...

Du är stark, Exi. Du ska verkligen inte höra på rykten. Elaka rykten(falska lögner) är bara till för att få andra människor att verka lite bättre själva. Huvudsaken (som du sa) är ju att du/ni vet hur det ligger till. Jag tror verkligen att du är en jättebra mamma och du kan verkligen skatta dig lycklig.

Anonym sa...

Jag är en anonym bloggläsare. Känner inte dig och jag ramlade in på din blogg och läser ibland. Vill bara säga att det jag läst här ger en väldigt fin och trevlig bild av dig och din dotter och familj. Rykten är rykten och försök låta dem gå in genom ena örat och ut genom det andra.

Anonym sa...

Va elakt.. Jag tycker unga mammor e starka som klarar av att ha ett barn och allt vad det innebär, redan före dom fyllt 20.

Dock har man ju själv satt sig i den positionen (att va ung mamma), men det betyder inte att man inte klarar av det eller rent av är lycklig av att ha en familj, fast man själv inte är 30. Och varför tror människor att man ändras bara för att man blir äldre.. kanske man bir lite visare, men jag är i allafall den jag alltid kommer att vara redan nu vid 20 års ålder. vad spelar det då för roll om man får barn nu eller om 10 år.. Och det man inte kan, kan man alltid lära sig..

Jag kan erkänna att jag längtar efter barn.. men beslöt mig att gå färdigt min utbildning före.. det liksom lämnar annars.. för mig i allafall..men efter det blir det absolut nr.1 på prioriteringslistan..
Jag har aldrig haft en famij, mina föräldrar skilde sig när jag var 3.
så ingen kan förstå vad det kommer att betyda för mig..
fast pappa säger alltid att jag ska se världen, för det kan man inte göra om man har barn.. JO! det kan man.. kanke inte när dom e jättesmå, men dom växer ju.. och att man ska leva sin ungdom.. nå.. det har jag också.. jag och mina kompisar har olika liv och bor på olika ställen, och inget kommer att va som det var förr ändå.. så.. tack,jag hade en bra ungdom..
och visst kan man träffas nån gång ibland.. det finns nånting som heter barnvakt.. fast då anses man väl vara en hemsk människa som inte kan ta hand om sitt barn..

och så tycker pappa att man inte ska ha barn förrän man är 30.. well, han var 22 när jag föddes.. och min syster är 6 år yngre än mig, vilket gör att han själv hade 2 barn före 30.. men det är alltid så lätt att stå och dömma någon annan.. och säga hur dom borde göra med sina liv..

och varför ser vissa det som att få barn är en slags domedag.. ditt lev e slut.. nej med ett barn är det mer berikat.. klart att vissa saker ändras med att få barn.. men för mig på ett bra sätt..

Jag känner inte dig, men jag tycker att du e ganska smart och jättebra mamma att bedömma från din blogg.. Iris e jättevacker och jag e ganska säker på att dom som startar såna rykten är avundsjuka.. jätte avundsjuka.. du har en fin liten familj och en kille som vill dela livet med dig.. varför skulle man inte vara avundsjuk.. jag skulle byta liv med dig vilken sekund som hälst..

ta inte åt dig av sånt.. du har bara något som dom inte har.. som man inte kan köpa.. och dom kan inte hantera det..

Tänk bara på det fina du har och då kvittar såna komentarer..

Anonym sa...

Det finns tydligen många avundsjuka, trångsynta, tanklösa och bara allmänt dumma människor! Men men, rykten sårar hursomhelst, oavsett varifrån de kommer och hur falska man vet att de är. Jag är iallafall säker på att det finns massor med människor som beundrar dig och tycker du är en fantastisk mamma, t.ex. jag. Fast det spelar egentligen ingen roll vad jag eller någon annan tycker, du behöver ingen bekräftelse från andra! (Jag tror nog din dotter ger dig tillräckligt med bekräftelse...) Ooops, jag blev visst lite upprörd!

Kram!

lillemor sa...

Det där är såå Jeppis med omnejd(jag kommer själv därifrån) jag blir så otroligt arg då jag läser ditt inlägg, att 80%av människorna som bor där är idioter vet vi ju alla men när de börjar blanda in barn i sina lögner och påhitt då är de ute på hal is. Jag blir nästan aggressiv då jag tänker på det.Nej jag säger bara bittra och avundsjuka människor är det mest skrämmande som finns, att du är så positiv som du är i din blogg retar säkert upp många-för inte får man ju vara lycklig, då tror man att man ör nåt.
Idioter!

Anonym sa...

Helt sjukt, men man måst liksom bara ignorer å skit i såndänt för man kommer int undan rykten när man bor i Jeppis. De e faktist en av dom orsakerna varför jag så myki sku vila flytt härifrån. Int bara för rykternas skull men för att alla känner alla. Men strunt i de, du har ju en fin liten familj. Å grattis till Iris på halv års dagen!