lördag 21 februari 2009

Rumpan bar

Haha, Iris var såååå söt imorse. Jag steg upp lite efter 7 och kikade in i hennes rum. Där ligger hon i fotändan på mage med knäna under magen, blöjan och pyjamasbyxorna hade ramlat ner så hennes små skinkor tittade upp över spjälsängskanten. :) Vem smälter inte då. Tydligen vill hon sova på magen numera, förr hatade hon det men nu sover hon allt som oftast på magen och hon verkar ju trivas med det så vackert så.
Kl 8 kom jag till HVC som förste man, ändå fick jag vänta 30 min. Bihålorna var som väntat inflamerade så nu väntar en penicilinkur. Ingen feber varken igår eller nu på morgonen, jess! Jag ser ljuset, på ett bra sätt alltså. Och vilken OTROLIG skillnad det är med vår sömn på nätterna, nu då jag dessutom tillfrisknat märks det ännu bättre. Det är så roligt att ha energi och ork på dagen också, det hade jag tänkt ta till vara idag och städa lite sålänge Iris sover.
Jag drömde inatt att jag var på BB med Iris i magen. Allt kom tillbaka, nervositeten, spänningen och smärtan förstås. Jag upplevde den otroliga känslan då man äntligen får komma in i förlossningssalen och ser plastbaljan där vår alldeles egna lilla bebis ska sova om bara några timmar. Jag var så rörd då jag vaknade mitt i natten så jag väckte V och sa att jag tror att Iris skulle vilja ha en lillebror väldigt snart. Nåja, ganska snart iallafall :) En bra dröm var det iallafall så ni har något jätte fint att se fram emot J, snaaaart får ni er lilla A! :)

Inga kommentarer: