tisdag 10 februari 2009

Ett bra köp



En sån vagn fick Iris idag, jag är jätte nöjd. Förmånlig, enkel, och otroligt lätt att ta med sig till stan t.ex. Nu slipper vi att bära den tunga emmaljungan fram och tillbaka då vi bara ska ut en kort sväng med bilen nånstans. Jätte bra! Iris trivdes jätte bra i den då vi provkörde den lite sen då vi pausade i Kokkola på hemvägen. Den är jätte lätt att "köra" så den passar ypperligt i affärer. Dessutom blir den bra att ta med till Irland sen i sommar då vi ska dit och hälsa på Vs mormor och morfar. Det blev visst lite många jätte där men tröttheten tar ut sin rätt och jag finner inga andra ord.
Jag rekomenderar verkligen butiken i Ylivieska, stort utbud och billigaste priser. Vi fingrade och pillade på vagnar där i över en timme :) Sen åkte vi till Kärkkäinen och Iris passade på att ta en tupplur i kundvagnen där så vi hann titta på det mesta. Nästa utflykt får nog bli till Vasa, det passar verkligen bra att syster 3 har en lägenhet där för usch för alla offentliga skötrum!

3 kommentarer:

Anonym sa...

va betala ni för vagnen?

Jag har 2 bärselar, en i jeanstyg och en är grå/röd. Båda fungerar helt bra! Ja kan kasta in en bild i bloggen så fort jag hinner! :)

Anonym sa...

Vilken kul dag vi hade igår - vi måste göra om det!

Alexandra sa...

Ok Pia. 140 euro fick vi betala för den, otroligt bra pris med tanke på hur bra den är och vad man annars får för det priset! :)

Syster 2,ja, som sagt. nästa gång ställer vi siktet på Vasa! :)