onsdag 11 februari 2009

Dagen som gick

Jag blir sååååå frustrerad över Malmskas korkade system och doktorer, AH! Stäng och bränn ner stället tycker jag, inget där fungerar ju ändå.
Nåja, resten av dagen var ändå riktigt bra. Iris sov 3 timmar utan ett pip i vagnen då vi kom hem (what?!-moment, igen). Frida och lilla J kom på besök, alltid lika roligt. Vi åt en lite försenad lunch och lekte med våra barn. Man blir så glad då solen tittar fran, riktiga vårkänslor har sprudlat i oss idag. Snart,snart,snart är det sommar!
Irishjärtat är så otroligt kvick! Det har kontaterats förr men jag kan inte annat än säga det igen. Här blir det livat i holken sen då hon börjar ta sig fram för egen maskin. Igår lag jag bilstolen mitt på vår säng sålänge jag böt om, Iris gillar att sitta i den ibland på dagarna så hon fick sitta där och titta en stund tänkte jag. 2 sekunder vände jag mig bort och då jag tittade tillbaka låg tokan där på magen i sängen och skrattatde. Hur i hela världen kan en sån liten människa kravla sig ur en sån stor och djup bilstol?! Det är anatomiskt och teoretiskt omöjligt!! Sen idag så lag jag ner henne i sin säng sålänge jag bäddade vår och vände ryggen till hörde jag oroväckande ljud, och javisst, där håller hon på att klättra över kanten. Hur gör hon det?! Vår lilla muskelknutte...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja dom är starka dom små liven! Tindra klättrade ur morfars famn och upp på köksbordet igår...

Bilder på bärselarna finns nu i min blogg!