fredag 6 februari 2009

Gäsp

Natten var allt annat än bra och imorse var vi allt annat än utvilade. Men Iris var glad så det piggar ju alltid upp. Hon vaknade då V åkte till jobbet och jag ville absolut inte stiga upp då så i ett försök att lura min dotter svängde jag ryggen till och låtsades sova. Men ack, hon är smart vår tjej. Hon svängde över till mage och tog sig på något sätt fram till mitt huvud och kraffsade mig i öronen länge och väl. Sen lag hon ner sit huvud på min kind för att vila och suckade lite. Då smällte jag och sen hade vi pusskalas tills Iris bajsade. En bra morgon alltså.
Idag har vi varit ganska tröga här på Baggränd 2. Städat lite, lekt lite, ätit lite. All detta gjort sådär lite halvhjärtat. Så ett par avsnitt av Sex and the city, Iris gillade det skarpt. Oroväckande?
Nu sover Ballerina Körsbärskvist ute i vagnen, jag blev alldeles utmattad då jag skulle dra vagnen genom snödrivorna, haha. Grannen stannade och ville prata och jag bara flåsade och flåsade. Jag tror inte han vill prata med mig mera.
Ikväll ska jag och S på bio, Bridewars, så jag borde passa på och duscha sålänge Iris sover. Ha en skön fredag!

Inga kommentarer: