fredag 20 februari 2009

Äntligen fredag

Usch vilken vecka det har varit, jag ska aldrig mer bli sjuk!
Idag har vi inte gjort något speciellt, varit hemma och tagit det lugnt. Var en sväng via loppis och Iris gamla kläder försvinner snabbt från bordet, roligt att någon får glädje av dem. Hade en läkartid till HVC ikväll men då jag kom dit sa tanten i luckan att väntetiden då låg på åtminståne 2,5 timme. Come on, 2,5 h. Då åkte jag hem igen. Nytt förösk imorgon.
Iris sover så otroligt superbra på nätterna nu, halleluja. Inatt och även natten före det sov hon 12,5 h och var vaken en(!!!)endaste gång. Tänk att få stiga upp i lugn och ro, dricka kaffe , läsa tidningen. Vardagslyx! Nu snussar vår lilla dotter skönt i sin nya pyjamas och jag ska se några avsnitt SATC. V lägger golv i Lepplax ikväll så jag tänker verkligen inte se på kvällens film från trean, Då lammen tystnar. Jag är allt annat än skräckfilms-modig. Däremot är jag en hejare på att tvätta bort morotspuré fläckar, alltid något va?

1 kommentar:

Sofia sa...

ja, he e otrolit! mamma satt 3 h i förr går å vänta vi hvc, å san kuna di äntå int jö na å ida satt vi tär 1,5 h. nating feil er e ju no tå...