onsdag 18 januari 2012

Mos i skallen

Clara fick ännu en antibiotikakur idag. Om en vecka ska hon förhoppningsvis ha in rören i öronen, annars säger jag upp kontraktet med rättvishetsnämnden. Jag är innerligt glad att det finns alternativ till det äckliga väntrummet vid jouren med evighetslånga köer och märkliga läkare. Ikväll kunde jag bekvämt parkera precis utanför dörren, ta hissen upp och i ett tyst och stilla väntrum klä av barnen. Fem minuter före bokad tid fick vi gå in till läkaren som kände till Clara och vant kunde undersöka henne. Han skrev ut ett recept som ger störst möjlighet för henne att vara frisk nästa onsdag och delade med sig av sina egna erfarenheter och kunskaper om just öronbarn. Han undersökte också Iris apa och tog sig tid att diskutera apans tillstånd med 3-åringen. Besöket avslutades med lite pepp och lyckönskningar. Det var än en gång värt de extra euroslantarna.

Det är segt i huvudet ikväll men jag hade tänkt bota det med varma smörgåsar och O´boy. Barnen var uppe till 21 ikväll så jag hoppas att vi sover länge imorgonbitti.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vår mellansyster fick rör i öronen i samma ålder som er Clara, och hon har varit frisk och kry sedan dess (iallafall då det kommer till jobbiga infektioner). Håller tummarna att det går lika för er!

Alexandra sa...

Tack, vi hoppas verkligen att det finns ett slut på allt det här snorandet och hostandet.